عمل برداشتن عینک

برای برداشتن عینک همواره عمل های متعددی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص طرح و را دارند، با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه برای انجام این کار روش های جدیدی ابداع شده که پزشکان با کمک آنها عیوب انکساری چشم افراد را از بین می برند تا به دید طبیعی برسند. از جدید ترین روش ها می توان به عمل فمتولیزیک و عمل فمتواسمایل اشاره کرد که عملکردی عالی دارند و به راحتی بینایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند تا بدون عینک به فعالیت روزمره بپردازند. البته قبل از عمل حتما از مشاوره قبل از عمل چشم در کلینیک نوربخش استفاده نمایید.

عمل فمتولیزیک چیست؟

عمل فمتولیزیک از عمل های کم خطر به شمار می رود که در دنیا از آن برای عیوب چشمی بهره می برند. این روش بدون نیاز به جراحی و بخیه انجام می گیرد و فرد نیازی به بیهوشی ندارد و تنها با کمک لیزر عمل او انجام می شود. این روش یکی از زیر مجموعه های عمل لیزیک به شمار می رود به دلیل این که در آن جراهی بدون تیغ است با نام لیزیک تمام لیزر شناخته می شود ، که عموما بعد از ویزیت چشم خود عمل صورت میگیرد

فمتولیزیک عملی فوق‌العاده است زیرا در آن برش با لیزر بسیار دقیق انجام می شود و احتمال آسیب دیدن قرنیه فرد تقریبا به صفر می رسد. امروزه بسیاری از پزشکان چشم از این شیوه استفاده می کنند تا عیوب انکساری چشم افراد اعم از نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را مورد درمان قرار بدهند و فرد بتواند بدون کمک عینک و لنز به فعالیت روزمره خود بپردازد.

نحوه انجام عمل فمتولیزیک

نحوه انجام عمل فمتولیزیک به گونه ای است که ابتدا بیمار قطره بی حسی دریافت می کند، در زیر دستگاه قرار می گیرد، یک چشم با کمک اسپکولوم باز می‌شود تا فرد نتواند پلک بزند، سپس دستگاه بر روی چشم بیمار تنظیم می گردد، با کمک لیزر فمتوسکند برش های دقیق و ظریفی بر روی قرنیه زده می شود، فلپ با کمک دستگاه بلند می شود، لیزر به پشت لایه می رسد، نمره چشم فرد به دستگاه منتقل می گردد، فعال کردن دنبال کننده چشم، شروع لیزیک، بازگرداندن فلاپ و شستشوی فلاپ، گذاشتن لنز تماسی پانسمان.

تمام مراحل عمل توسط متخصص چشم و دستگاه انجام می گیرد به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی قرنیه افراد به حداقل خواهد رسید از این رو این روش های نوین به عنوان عمل های بی خطر شناخته می شوند که بیشتر مراکز درمانی از آن بهره می بروند تا مشکل بینایی افراد را برطرف می کنند. برای مشاوره جراحی فمتولیزیک در اسلامشهر میتوانید از کلینیک نوربخش نوبت بگیرید

مزایای عمل فمتولیزیک

عمل فمتولیزیک از راحت ترین و بهترین عمل های جراحی چشم به شمار می رود که مزایای فراوانی را در خود جای داده به همین دلیل محبوبیت زیادی به دست آورده، از مهمترین مزایای این عمل جراحی چشمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل تنظیم و پیش بینی ضخامت فلپ قرنیه
  • کاهش میزان خطر از بین رفتن قرنیه
  • کاهش خطر ابتلا به مشکل آستیگماتیسم
  • اصلاح انواع مشکل بینایی
  • نداشتن بیهوشی
  • نداشتن بخیه و درد
  • نداشتن خونریزی
  • زمان بهبودی کم
  • نداشتن بازگشت

The act of removing glasses

عمل فمتواسمایل چیست؟

عمل فمتواسمایل آخرین نسل جراحی چشمی برای از بین بردن عیوب انکساری به شمار می رود که با کمک آن می توان از شد عینک برای همیشه خلاص شد و بدون کمک آن به فعالیت روزمره پرداخت. این روش بسیار کم تهاجم است و برای درمان آستیگمات، نزدیک بینی و دور بینی کاربرد دارد و همواره بدون نیاز به تیغ انجام می گیرد و نیازی به بخیه در آن نیست.

در عمل فمتواسمایل اصولا از دستگاه های مدرن استفاده می شود که بسیار دقیق عمل می کنند و نازک ترین برش ها را بر روی قرنیه می زنند. این روش جراحی برای برخی افراد قابل استفاده است یعنی باید شرایط انجام را داشته باشند تا بتوانند مورد عمل قرار بگیرند.

انجام عمل فمتواسمایل چگونه است

انجام عمل فمتواسمایل همواره باید مراحلی را به خوبی طی کرد که انجام درست این مراحل توسط چشم پزشک باعث می شود تا عمل به خوبی صورت بگیرد. از مراحل عبارتند از:

  1. ابتدا بیمار لباس مخصوص دریافت می کند.
  2. صورت فرد استریل می گردد.
  3. بی حسی دریافت می کند.
  4. زیر دستگاه قرار می گیرد.
  5. با کمک اسپکولوم چشم بیمار باز نگه داشته می شود.
  6. دستگاه با کمک لیزر برش بر روی فلپ ایجاد می کند.
  7. نمره چشم بیمار به دستگاه منتقل می گردد.

مراحل انجام این عمل تنها 20 دقیقه به طول می انجامد، یعنی فرد برای هر چشم حدودا 1 دقیقه زیر دستگاه قرار می گیرد و بدون هیچ گونه درد و سوزشی زنان عمل به پایان می رسد.

مزایای عمل فمتواسمایل

عمل فمتواسمایل مزایای فراوانی را در خود جای داده به همین دلیل چشم پزشکان هم به آن علاقه وافری نشان داده اند و هر روزه بیماران زیادی را با کمک آن درمان می کنند. از مهمترین مزایای نهقته در این عمل جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حالت تهاجمی کمتر نسبت به سایر روش های جراحی
  • عدم بروز التهاب ناشی از فلپ قرنیه
  • بهبودی سریع تر
  • مدت زمان کوتاه عمل جراحی
  • کاهش احتمال ابتلا به خشکی چشم
  • عدم نیاز به بیهوشی و بستری
  • بهبودی سریع و دوره نقاهت کوتاه مدت
  • مناسب برای طیف گسترده‌ای از افراد مبتلا به مشکلات چشمی
  • بدون نیاز به بخیه

این روش کاملا فوق العاده است و از آسیب دیدن قرنیه افراد هنگام عمل و برش قرنیه جلوگیری می نماید.

تفاوت عمل فمتولیزیک و فمتواسمایل

عمل فمتولیزیک و فمتواسمایل همان گونه که گفتیم جزء جدید ترین روش های انجام عمل چشم به شمار می روند که از نظر نحوه انجام و مزایا تا حدودی با هم متفاوت هستند. از نظر نوع لیزر در فمتواسمایل اصولا از برش قرنیه استفاده نمی کند، در فمتواسمایل درد و سوزش و اشک چشم وجود ندارد اما در عمل فمتولیزیک در کنار موارد گفته شده همواره خشکی چشم هم به وجود می آید.

از نظر هزینه اگر بخواهیم بگوییم عمل فمتواسمایل هزینه بسیار بالاتری نسبت به روش های دیگر دارد و برای افراد خاصی قابل انجام است. تفاوت های این دو روش به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین شیوه را برای درمان انتخاب نماید. لازم به ذکر است که عمل فمتواسمایل امنیت بیشتری دارد و به چشم آسیب وارد نمی کند و امکان بازگشت مشکل چشم هم غیر ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید