مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل

مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل

اشنایی با مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل

مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل تاثیر به سزایی بر روی روند درمان می گذارند و باعث می شوند تا عوارض پس از عمل کاهش پیدا کنند و بهبودی سریع تر گردد. از مهمترین مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل موارد زیر را نام خواهیم برد:

  1. از رانندگی پرهیز کنید.
  2. از مالش چشم تا چند روز جلوگیری نمایید.
  3. صورت را شستشو ندهید.
  4. از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  5. استخر نروید.
  6. بخار و گرما به چشم شما نرسد.
  7. داروهای تجویز شده به خصوص قطره ها را به موقع مصرف نمایید.
  8. ورزش نکنید.
  9. از عینک آفتابی استفاده نمایید.

با انجام این مراقبت ها می توانید عملی موفقیت آمیز داشته باشید و از تاری دید و سوزش چشم جلوگیری نمایید و کمک کنید که نمره چشم شما بازگشت پیدا نکند. همه چشم پزشکان قبل از انجام عمل مراقبت های بعد از عمل را توضیح می دهند تا افراد بدانند که پس از عمل چه فعالیتی باید انجام بدهند تا سریع تر بهبود پیدا کنند و دید طبیعی خود را سریع تر به دست بیاورند.

کلینیک نوربخش بهترین مرکز جراحی های چشمی در اسلامشهر

تاری دید بعد از عمل اسمایل

تاری دید بعد از انجام عمل اسمایل یک امر طبیعی است که اصولا بیشتر افراد با آن مواجه می شوند، این تاری دید کاملا طبیعی است و دلیل آن دستکاری شدن قرنیه می باشد که اصولا تاری دید پس از یک روز الی یک هفته از بین می رود و افراد دید ثابت خواهند داشت که کاملا واضح است. این تاری دید با التیام پیدا کردن بافت قرنیه که جراحی شده از بین می رود. پس اگر پس از عمل اسمایل یا همان فمتو اسمایل دچار تاری دید شدید نگران نباشید و با مصرف قطره های تجویز شده به بهبود التهاب قرنیه خود کمک نمایید تا تاری دید هم سریع تر از بین برود.

این تاری دید باعث شده تا پزشکان توصیه کنند افرادی که از تاریخ دید پس از عمل رنج می برند از رانندگی و انجام فعالیت پرهیز کنند تا دچار حادثه نشوند و استراحت نمایند تا چشم بهبودی پیدا کند و تاری دید از بین رفته و دید واضح گردد. تنها در صورتی که تاری دید بسیار شدید بود همواره باید به چشم پزشک مراجعه کنید تا بتوانید این مشکل را برطرف نمایید که البته با مصرف دارو و قطره این مشکل هم از بین خواهد رفت.

مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل

 

چه شرایطی برای انجام اسمایل لازم است؟

عمل چشم فمتو استایل برای تمامی افراد مناسب نیست، این یعنی همه افرادی که قصد دارند عیوب انکساری چشم خود را رفع کنند، کاندید مناسبی نخواهند بود. شرایطی که شما را برای عمل اسمایل چشم مناسب می‌ کند شامل موارد زیر می شود:

  1. نازکی قرنیه شما نسبت به میزان متوسط کمتر باشد و یا فرم منظمی نداشته باشد.
  2. نسبت به لنزهای تماسی حساسیت داشته باشید.
  3. حداکثر میزان خشکی چشم در حد متوسط باشد.
  4. درجه نزدیک بینی بالا تا نمره چشم ۱۰ و نمره آستیگمات تا نمره چشم ۵ داشته باشید.
  5. حداقل ۲۲ ساله باشید.
  6. طی یک سال گذشته نمره چشم شما هیچ تغییری نکرده باشد.
  7. مبتلا به هیچ گونه بیماری چشمی نباشید.
  8. باردار و یا در دوره شیردهی نباشید.

تمام این شرایط توسط چشم پزشک مورد بررسی قرار می گیرد و افراد را به صورت کامل معاینه می کنند تا بدانند که این عمل برای آنها مناسب است و سپس اقدام به عمل می شوند. لازم به ذکر است که برای انجام این عمل باید شرایط گفته شده را داشته باشید، البته ناگفته نماند که شرایط چشمی شما توسط عکسبرداری های دقیق و مخصوص تعیین می گردد که البته این عکس می تواند نتیجه قطعی عمل را برای شما مشخص کند.(ویزیت چشم در اسلامشهر)

زمان ریکاوری بعد از اسمایل چقدر است؟

عمل اسمایل خود حدودا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد، این عمل ریکاوری نیاز ندارد چون افراد بدون بیهوشی جراحی می شوند و تنها با کمک قطره مخصوص چشم آنها بی حس می گردد که اصولا پس از عمل افراد می توانند بدون هیچ گونه مشکل و نگرانی به منزل رفته و استراحت نمایند. البته این شرایط ریکاوری بسته به بیمار و احوال او نیز دارد اما ممکن است که شما بعد از ۲ تا ۳ ساعت دیدتان کمی تار شود و احساس ناراحتی بکنید.

طی ۲۴ ساعت اول دید شما می‌تواند از دید قبل از عمل هم بهتر باشد و شما از دیدتان راضی باشید، ولی همچنان ممکن است عوارضی مانند خشکی چشم و هاله بینی بروز نماید.طی هفته ی اول دید واضح تر می شود ولی ممکن است دید ثابت نبوده و دچار تغییرات در طی روز گردد. در هفته‌ی دوم دید واضح تر و تغییرات کیفیت دید در طی روز کاهش می‌یابد و بیمار از دید بدون عینک خود کاملا راضی خواهد بود. نقاهت بعد از این عمل بسیار کوتاه است و فرد به سرعت در کوتاه ترین زمان ممکن بهبود پیدا خواهد کرد. شما پس از انجام این عمل می توانید در مدت زمان کمی دید طبیعی خود را به دست بیاورید و نیازی به بستری ندارید.

بعد از عمل فمتواسمایل چشم ایا شماره چشم برمی گردد؟

در پاراگراف بالا با مراقبت های بعد از عمل فمتو اسمایل اشنا شدیم اما بسیاری از افراد پرسیده اند که آیا ممکن است بعد از عمل فمتو اسمایل چشم نمره آن بازگشت پیدا کند، در جواب آنها باید بگوییم که احتمال بازگشت بسیار اندک است و در کل کمتر از ۱۰ درصد موارد و در اغلب موارد کمتر از نیم شماره است. این حجم از بازگشت هم ممکن است در صورت رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل به وجود بیاید و یا ممکن است که شما ضعیفی ارثی و ژنتیکی داشته باشید که در این شرایط احتمال بازگشت نمره تا حجم بسیار کم وجود دارد اما ناگفته نماند که چشم پزشکان اصولا هنگام ترمیم عیوب انکساری دید را به قدری بالا می برند که در صورت بازگشت باز هم دید حالت طبیعی و عادی خود را داشته باشد. پس با انتخاب پزشک مناسب و با تجربه و مرکز معتبر و رعایت مراقبت های بعد از عمل حتما می توانید از بازگشت نمره چشم جلوگیری کنید. حدودا ۱۰ درصد افراد ممکن است دچار بازگشت شوند که این بسیار ناچیز خواهد بود و البته بدانید که در صورت آسیب به چشم و ضربه به چشم و سر هم می توان دچار بازگشت نمره و عیوب چشم شد.(جراحی اسمایل چشم در اسلامشهر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *