آیا لیزیک چشم بیهوشی دارد؟

آیا لیزیک چشم بیهوشی دارد؟ لیزیک یکی از عمل های مهم و کاربردی برای از بین بردن عیوب انکساری چشم و خلاصی از عینک به شمار می رود که طی سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده، این روش بدون درد و خونریزی و از همه مهمتر بیهوشی انجام می گیرد زیرا مدت زمان لازم برای انجام این عمل به صورت کامل 10 دقیقه است و فرد بیمار تقریبا 5 دقیقه زیر دستگاه لیزر قرار می گیرد در نتیجه نیازی به بیهوشی ندارد به همین دلیل برای همه افراد قابل انجام است به خصوص افرادی که دارای بیماری قلبی هستند و اصولا بیهوشی برای آنان مضر است می توانند با اطمینان کامل این روش را انجام بدهند. عمل لیزیک چشم بیهوشی ندارد اما چشم پزشک قبل از انجام عمل برای رفاه حال بیماران همواره از یک قطره بیهوشی استفاده می کند تا بیمار هنگام فعالیت پزشک احساس ناراحتی نداشته باشد. نداشتن بیهوشی مهمترین مزیت این روش است که افراد را از نگرانی خلاص می کند البته در صورت داشتن استرس زیاد پزشک داروی آرام بخش برای شما تجویز می نماید تا شرایط بهتری داشته باشید.(جراحی لیزیک در اسلامشهر)

ایا عمل لیزیک درد دارد؟

بسیاری از افرادی که می خواهند عمل لیزیک انجام بدهند می پرسند که این عمل با درد همراه است، در پاسخ به آنها باید بگوییم که اصولا این گونه عمل های جراحی سرپایی با قطره های بی حسی انجام می شود و فرد در زمان جراحی هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد به همین دلیل باید بگوییم که این روش دردی ندارد و شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی آن را انجام بدهید. درد پس از عمل نیز امری طبیعی است که با مصرف مسکن و قطره های تجویز شده قابل درمان و بهبود است، اما در زمان عمل دردی نخواهید داشت. البته ناگفته نماند که نداشتن زخم و خونریزی یکی از دلایل نداشتن درد است. عمل لیزیک در مدت بسیار کوتاهی انجام می شود و قطره های بی حسی استفاده شده قدرت بالایی دارند و نمی گذارند هنگام فعالیت بر روی چشم بیمار درد و ناراحتی احساس کند. عمل لیزیک دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد که در این دوره فرد ممکن است با مقداری درد و سوزش در ناحیه چشم و احساس شئ خارجی در چشم مواجه شود که اصولا این موارد گفته شده پس از چند روز از بین رفته و بهبود پیدا می کنند ولی اگر درد و سوزش شما بیش از حد معمول بود و یا طولانی شد حتما به سراغ چشم پزشک بروید تا مورد معاینه قرار گرفته و درمان شوید.

آیا لیزیک چشم بیهوشی دارد؟

کلینیک فوق تخصصی نوربخش مجهز ترین مرکز چشم پزشکی در اسلامشهر

سن مناسب برای عمل لیزیک چشم

در بالا به این سوال پاسخ دادیم که آیا لیزیک چشم بیهوشی دارد؟ اما عمل لیزیک از جمله عمل های چشمی به شمار می رود که افراد کاندیدا باید شرایط لازم به خصوص شرایط سنی مناسب را دارا باشند، اصولا متخصصان چشم پزشک پس از بررسی های مداوم پی برده اند که بهترین سن برای انجام عمل لیزیک 18 الی 50 سال است که در این دوره سنی بیماران باید نمره چشم ثابت داشته باشند. برای افرادی که از دوران کودکی دچار مشکلات بینایی و انکساری شده اند همواره سن 18 الی 21 سال بهترین زمان است چون در این دوره نمره چشم شما ثابت خواهد شد. از نظر چشم پزشکان تنها داشتن سن برای انجام عمل لیزیک مناسب نیست بلکه باید شرایط دیگری هم داشته باشید تا عمل شما جوابدهی خوبی داشته باشد. برای انجام عمل لیزیک در دوره سنی گفته شده باید نمره چشم مناسب عمل، ضخامت مناسب داشته باشید و حداقل تا 6 ماه نمره چشم شما تغییر نکند و مورد آخر نداشتن پیر چشمی است. در این رده سنی افراد دارای نزدیک بینی، آستیگماتیسم و دوربینی می توانند به راحتی به انجام عمل لیزیک بپردازند چون این عمل برای همه افراد مناسب است و تنها باید سن و شرایط لازم را داشته باشند که اصولا پس از معاینه و مشاوره چشم پزشک به آنها خواهد گفت که شرایط لازم را دارا هستند.

مراقبت های بعد از عمل لیزیک چشم

پس از انجام عمل لیزیک مراقبت هایی وجود دارد که شما با انجام آنها می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید، از مهمترین و بهترین مراقبت ها می توان موارد زیر را نام برد:

• از خاراندن چشم خودداری کنید چون سوزش چشم شما را بیشتر می کند.
  • تا یک ماه از مصرف لوازم آرایشی پرهیز کنید.
  • تا چند روز صورت خود را شستشو ندهید تا آب به چشم نرسد.
  • یک هفته استحمام نکنید.
  • قطره های تجویز شده را به موقع مصرف کنید.
  • دارو ها را سر وقت استفاده نمایید تا دچار عفونت چشمی نشوید.
  • از خوابیدن و فشار وارد کردن به چشم جلوگیری نمایید.
  • ترجیحا تا ۲۴ ساعت رانندگی نکنید.
  • تا دو روز فعالیت روزانه را کاهش بدهید.
  • تا یک ماه اجسام سنگین بلند نکنید.
  • بدون عینک آفتابی از منزل خارج نشوید .
  • هنگام تماشای تلویزیون نیز از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • تا یک ماه بعد از جراحی لیزیک شنا نکنید و استخر نروید.
  • برای شستشوی صورت تا یک ماه از شامپو بچه استفاده کنید.

مسلما انجام مراقبت های پس از عمل می تواند بهبودی را تسریع ببخشد و همچنین کمک می کند تا دوره نقاهت کوتاه تر، درد و سوزش کمتر و بینایی بهتر باشد. این مراقبت ها اصولا قبل از انجام عمل جراحی و زمان دریافت مشاوره قبل از عمل و معاینه برای بیماران توضیح داده می شود تا با برنامه ریزی درست به استراحت بپردازند چون استراحت کافی و خواب درست می تواند به آنها کمک شایانی نماید.