علت درد چشم بعد از عمل لیزیک

علت درد چشم بعد از عمل لیزیک

علت درد چشم بعد از عمل لیزیک؟

ایا تا بحال این سوال برای شما هم پیش امده باشد که علت درد چشم بعد از عمل لیزیک چیست؟ ما در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. عمل لیزیک یک عمل رایج در میان مردم است زیرا با کمک آن می توانند به راحتی عیوب انکساری چشم های خود را ازبین ببرند بدون این که نیازی به جراحی سنگین داشته باشند. در این روش درمانی همواره از لیزر مخصوص استفاده می شود که به راحتی عیوب بینایی را از بین می برد، پس از انجام لیزیک ممکن است شما با درد در ناحیه چشم مواجه شوید که این می تواند علت های زیادی داشته باشد.

لازم به ذکر است که هنگام انجام عمل لیزیک همواره بالاترین لایه قرنیه شما تراش داده شده و چربی انباشته برداشته می‌شود از این رو وقتی این کار انجام می‌ گیرد اعصاب چشم شما را تحت تأثیر قرار می‌ دهد. بنابراین بلافاصله بعد از عمل، شما در چشم خود احساس درد و ناراحتی دارید چون بافت قرنیه در طی این عمل تغییراتی داشته و در واقع نازک‌تر شده است. تراش خوردن و نازک شدن قرنیه خود درد و سوزشی را به همراه دارد که در همه افراد این میزان درد یکسان نیست. برش یا تراشی که در چشم زده می شود همواره ایجاد التهاب می کند این امر باعث می شود تا فرد وجود شیء خارجی را در چشم احساس کند که این تاحدودی درد و سوزش به همراه دارد.

کلینیک نوربخش مجهز ترین مرکز چشم پزشکی در اسلامشهر

درد چشم بعد از عمل لیزیک به چه صورتی است؟

دردی که پس از عمل لیزیک در چشم افراد به وجود می آید اصولا با سوزش چشم همراه است اما مقداری خارش هم دارد که این کاملا طبیعی است و پس از چند روز از بین خواهد رفت. اگر بخواهیم درد پس از عمل لیزیک را به صورت عامیانه توصیف کنیم باید بگوییم که این درد به گونه ای است که تعدادی شن ریزه در چشم قرار گرفته و باعث کوبش و درد در چشم می گردد. در این دوره شما هم احساس سوزش شدید و هم احساس حساسیت به نور دارید که از نظر متخصصان پس از جراحی عادی است و پس از چند روز این گونه علائم از بین خواهند رفت.

درد و سوزش پس از عمل لیزیک در چشم برای افرادی که نمره چشم بالاتری داشته اند بیشتر خواهد بود زیرا تراش چشم برای آنها با حجم بیشتری انجام می گیرد. اگر افراد تنها با سوزش و درد خفیف مواجه شدند این روند طبیعی است و با مصرف قطره های مخصوص و مسکن برطرف می شود ولی اگر حجم سوزش و درد غیر قابل تحمل و کنترل بود باید حتما به سراغ چشم پزشک بروند تا علت مورد بررسی قرار بگیرد.

علت درد چشم بعد از عمل لیزیک

جراحی لیزیک چشم در اسلامشهر

راهکارهای کاهش درد بعد از عمل لیزیک

برای کاهش درد پس از عمل لیزیک همواره راه کار های فراوانی وجود دارد که بسته به حجم درد و سوزش خود می توانید یکی از این راه ها را انتخاب کنید، از بهترین راه کار ها برای بهبود و کاهش درد چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از خسته کردن چشم پرهیز کنید و بگذارید آنها بسته مانده و استراحت کنند.
  2. خواب بیشتری داشته باشید چون خواب کمک می کند التهاب به وجود آمده در چشم کاهش پیدا کند که این در از بین بردن درد هم موثر است.
  3. در صورتی که درد غیر قابل تحمل است می توانید از مسکن استفاده کنید تا درد را کاهش دهد.
  4. حتما از عینک آفتابی تیره در منزل و بیرون استفاده کنید تا نور به هیچ وجه به چشم شما برخورد نکند، در زمان خواب تا حد ممکن از محافظ چشم استفاده نمایید.
  5. از قطره های چشمی تجویز شده در ساعات مشخص استفاده نمایید تا بهبودی سریع تر شود و درد کاهش پیدا کند.
  6. از مالش و خاراندن چشم های خود پرهیز کنید زیرا دست زدن به چشم ها باعث می شود درد آنها افزایش پیدا کند.
  7. به مراقبت های پس از عمل توجه کنید تا کمتر دچار درد شوید و بتوانید به راحتی آن را کاهش بدهید.
  8. هر دو ساعت یکبار قطره مرطوب کننده چشم استفاده کنید زیرا خشک شدن چشم بیشتر باعث درد می گردد.

راه های زیادی برای کاهش درد وجود دارد که شما با توجه به حجم دردی که دارید می توانید از آنها استفاده کنید مثلا برخی افراد با مصرف قطره مرطوب کننده چشم درد را کاهش می دهند که این نشان دهنده خشکی چشم آنها می باشد و برخی با مصرف مسکن تنها درد شان کاهش پیدا می کند.(بهترین جراح لیزیک  چشم)

درد چشم بعد از عمل لیزیک تا چه مدتی طول می کشد؟

در پاراگراف بالا به این سوال پاسخ دادیم که علت درد چشم بعد از عمل لیزیک چیست؟ اما درد چشم پس از عمل لیزیک تا چه مدتی طول می کشد، این سوال بسیاری از افرادی است که می خواهند اقدام به عمل لیزیک کنند، در پاسخ به آنها باید بگوییم که مدت درد در همه افراد یکسان نیست زیرا همه دارای یک نمره چشم واحد نیستند. لازم به ذکر است که پس از، از بین رفتن بی حسی همواره تا چند ساعت شما درد و سوزش بسیار زیادی را متحمل خواهید بود اما این درد به مرور کم خواهد شد. در کل این درد ها بین ۳ الی ۵ روز طول می کشد اصولا افرادی که نمره چشم پایین تری دارند و مراقبت بیشتری هم از چشم های خود انجام می دهند سریع تر دوره درد را پشت سر می گذارند و این دوره برای آنها کوتاه تر خواهد بود.

اما در کنار آن افرادی که نمره چشم بالا دارند و یا مراقبت ها را به درستی انجام نمی دهند و استراحت کافی ندارند ممکن است مدت بیشتری درد را احساس کنند. اگر درد شما بسیار طاقت فرسا بود و نتوانستید آن را تحمل کنید و از همه مهمتر اگر طولانی تر از حد ممکن بود یعنی بیشتر از ۵ روز پس از عمل اگر درد داشتید حتما باید به چشم پزشک مراجعه کنید تا در صورت لزوم برای شما مسکن تجویز کند و هم شما را معاینه نماید.مقداری درد پس از عمل طبیعی و عادی است و اصولا بیشترین حجم درد را افراد در ۲۴ ساعت اول متحمل می شوند و پس از آن احساس سوزش و خارش است که باعث آزار آنها می گردد، این درد نگران کننده نیست و اصولا زودگذر است پس نگران نباشید و با خیال آسوده به انجام عمل لیزیک بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *