خونریزی چشم بعد از تزریق اواستین

خونریزی چشم با تزریق اواستین

گاه ممکن است بعد از تزریق آواستین در چشم دچار خونریزی شوید که این دلایل متعددی می تواند داشته باشد البته خونریزی یکی از عوارض مهم بعد از تزریق است که در صورت مواجه شدن با آن باید. حتما به پزشک مراجعه کرد، در صورتی که پزشک درستی را انتخاب نکرده باشید و مراقبت های لازم که برای قبل و بعد از عمل هستند را رعایت نکنید همواره ممکن است دچار خونریزی شوید. پاره شدن بافت ها و رگ های داخل چشمی در زمان تزریق عامل اصلی خونریزی چشم بعد از آواستین هستند که این می تواند آسیب های زیادی را به چشم بیماران وارد کند.
برای جلوگیری از خونریزی چشم بعد از تزریق آواستین باید پزشکی با انتخاب کنید که هنگام تزریق به بافت ها و رگ ها آسیب وارد نکند، البته بدانید که با ماساژ دادن چشم پس از عمل و انجام ندادن مراقبت های گفته شده می توان دچار خونریزی چشم شد که اصولا با تحویل دارو قابل درمان است.

عوارض تزریق اواستین در چشم

تزریق آواستین در چشم ها به همان اندازه که می تواند موثر و مفید واقع شود ممکن است عوارضی هم به همراه داشته باشد که از مهمترین عوارض ناشی از تزریق آواستین در چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. درد در ناحیه تزریق
2. خونریزی کم
3. خارش و سوزش
4. ورم و التهاب قرنیه چشم
5. اشک ریزی چشم
6. در موارد بسیار نادر پارگی در شبکیه
البته ناگفته نماند در صورتی که با عوارضی مانند درد شدید، تهوع، دیدن سایه در میدان دید بینایی پس از تزریق آواستین دچار شدید لازم است سریعً به پزشک مراجعه کنید تا مورد معاینه قرار بگیرید و از بروز عوارض بیشتر جلوگیری نمایید. عوارض این تزریق ممکن است زودگذر باشند مانند درد در ناحیه تزریق چون پس از چند روز که ناحیه تزریق بهبود پیدا می کند این درد هم از بین می رود، خارش و سوزش هم از عوارض زود گذر هستند که با کمک قطره های مخصوص و کمپرس سرد می توان هم سوزش و خارش و هم اشک ریزی چشم را کاهش داد و از بین برد، البته کمپرس سرد التهاب درونی چشم را هم از بین می برد اما قطره های درمانی مانند قطره کورتون و آنتی بیوتیک به درمان عوارض کمک شایانی می کنند.

مراقبت های بعد از تزریق اواستین

پس از این که شما تزریق آواستین را انجام دادید همواره باید مراقبت هایی را انجام بدهید که این مراقبت ها توسط پزشک برای شما توضیح داده می شوند و باید به آنها توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید عوارض و مشکلات پس از تزریق را به حداقل برسانید، از مراقبت های بعد از تزریق آواستین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• باید استراحت و خواب کافی داشته باشید تا چشم های شما دچار خستگی نشوند.
• از آرایش کردن تا مدت زمانی جلوگیری کنید.
• دارو های تجویز شده را در زمان مشخص مصرف کنید.
• هر ۴ الی ۶ هفته یکبار مورد معاینه قرار بگیرید.
• از ماساژ و خاراندن چشم خودداری کنید.
• تا یه روز صورت خود را شستشو ندهید.
• از رفتن به استخر پرهیز نمایید.
• از فعالیت های سنگین مانند ورزش پرهیز کنید.
با انجام درست مراقبت های پس از تزریق می توان از بروز عوارض جلوگیری کرد و درد ناراحتی پس از عمل را به حداقل رساند. مراقبت های پس از تزریق هستند که می توانند نتیجه را تغییر بدهند و کمک کنند تا بیماری ها و ناراحتی های چشمی شما به خوبی و سریع تر مورد درمان قرار بگیرند. مسلما با انتخاب پزشک متخصص هم می توان عوارض را کمتر کرد اما مراقبت های بعد از تزریق از همه مهمتر هستند و تاثیر بیشتری بر روند بیماری می گذارند.

نحوه تزریق اواستین

نحوه تزریق آواستین به گونه ای است که چشم پزشکان ابتدا دارو را رقیق می کنند تا برای تزریق آماده گردد، سپس آن را درون سرنگ مخصوص تزریق قرار می دهند، بیمار را به اتاق عمل منتقل می کنند، چشم های بیمار را به کمک قطره بی حس می کنند، چشم و اطراف آن را استریل می نمایند و دارو را با کمک سرنگ از طریق سفیدی چشم به داخل تزریق می نماید. پس از انجام کامل تزریق چشم پزشک چشمان شما را پانسمان می کند و در صورتی که شرایط نرمالی داشته باشید شما رابه منزل می فرستد یعنی نیازی به بستری ندارید به همین دلیل این روش یک عمل سرپایی بدون بیهوشی شناخته می شود که برای درمان برخی بیماری های چشمی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از بی حسی کمک می کند تا بیمار هیچ گونه دردی را احساس نکند در نتیجه چشم پزشک هم می تواند تزریق را بهتر انجام بدهد، نکته آخر این است که پس از تزریق چشم توسط پزشک یا مواد ضد عفونی کننده شستشو داده می شود و دوباره مقداری بی حسی تزریق می گردد تا فرد احساس بهتری داشته باشد.

تاثیر تزریق آواستین در چشم

تاثیر تزریق آواستین در چشم باعث شده تا امروزه بتوان یا کمک آن بسیاری از بیماری های چشمی را مورد درمان قرار داد، لازم به ذکر است که این دارو بر روی بیماری های شبکیه مانند ماکولا، رتینوپاتی دیابتی، یووئیت، خونریزی زجاجیه، مسدود شدن رگ های شبکیه و بسیاری موارد دیگر تاثیر می گذارد و باعث می شود تا آنها به سرعت مورد درمان قرار بگیرند. لازم به ذکر است که آواستین از کم شدن بینایی جلوگیری می کند و سبب می شود تا دید فرد به حالت عادی و طبیعی باز گردد. بیماران دیابتی در صورت تشدید بیماری دچار ناراحتی در ناحیه چشم می شوند که در این صورت باید آواستین تزریق کنند تا بتوانند از آسیب دیدن شبکیه خود با وجود قند زیاد جلوگیری کنند.
تاثیر مستقیم و مثبت است دارو بر روی چشم باعث شده تا جایگاه ویژه ای در طب چشم پزشکی به دست بیاورد و به عنوان برترین دارو شناخته شود که سخت ترین بیماری های چشمی را مورد درمان قرار می دهد و تشدید آنها را به حداقل می رساند. امروزه بسیاری از چشم پزشکان از این داروی موثر و مفید استفاده می کنند تا بیماری های چشمی را درمان کنند.

چه زمانی پزشک آواستین تجویز می کند؟

آواستین بهترین دارو برای درمان ناراحتی‌ های چشم است که پزشک برای جلوگیری از رشد رگ های خونی غیرطبیعی آن را تزریق می‌کند. وقتی عروق خونی بیش از اندازه رشد می کنند به طوری که پشت چشم مسدود می شود پزشک این دارو را تزریق می کند. برای بیماری های چشمی چون رتینو پاتی دیابتی انسداد وریدهای شبکیه کاربرد زیادی دارد. اگر بیماری سلامت چشم را به خطر بیندازد و باعث آسیب به دید فرد شود پزشک تزریق این دارو را تجویز می‌ کند. آواستین به سرعت واکنش نشان می دهد تا از کاهش دید ناشی از بیماری جلوگیری کند. این دارو به صورت کاملا تخصصی به شکل مستقیم داخل چشم تزریق می شود. این ماده یک نوع آنتی بادی است و به عنوان یک داروی کمکی برای درمان بیماری های چشمی مورد استفاده قرار می گیرد. پزشک زمانی اواستین را تجویز می کند که داروهای دیگر چندان جواب نمی دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *