تفاوت فمتواسمایل و فمتولیزیک

تفاوت فمتواسمایل و فمتولیزیک

اشنایی با تفاوت فمتواسمایل و فمتولیزیک

تفاوت فمتولیزیک و فمتواسمایل بسیار زیاد می باشد، این دو روش درمانی تنها برای درمان عیوب انکساری چشم کاربرد دارند اما از نظر نحوه انجام و مراقبت و بسیاری موارد دیگر با هم تفاوت دارند. عمل فمتواسمایل روشی می باشد که در آن اصولا یک برش کوچک برای برداشتن مستقیم بافت قرنیه ایجاد می شود اما در عمل فمتولیزیک یک فلپ در قرنیه ایجاد می شود به همین دلیل است که این دو روش با هم تفاوت دارند.این دو روش هر دو عملکرد عالی در اصلاح دید دارند و افراد هنگام انتخاب روش باید به شرایط و ضعف دید و موارد دیگر توجه نمایند که این کار توسط چشم پزشک انجام می گیرد. باید بگوییم که عمل فمتولیزیک دوره نقاهت و بهبود طولانی تری دارد اما عمل فمتواسمایل دوره نقاهت کوتاه تری دارد و فرد بیمار سریع تر بهبود پیدا می کنند. با اطلاع از تفاوت فمتواسمایل و فمتولیزیک مسلما می توان بهترین راه را برای درمان انتخاب کرد.

کلینیک نوربخش بهترین مرکز چشم پزشکی در اسلامشهر

عمل فمتواسمایل چیست؟

عمل فمتواسمایل یک روش جراحی چشم نوین به شمار می رود که بسیار کم تهاجم است که برای درمان آستیگماتیسم و نزدیک بینی کاربرد دارد. در این عمل هیچ گونه لایه برداری از قرنیه عیوب انکساری آن را بهبود می بخشند، لازم به ذکر است که این عمل بدون بیهوشی و درد و خونریزی است و تنها با استفاده از قطره بی حسی و در کوتاه ترین زمان ممکن جراحی انجام می شود و فرد می تواند به سرعت پس از عمل هم دید طبیعی خود را به دست بیاورد بدون این که نیازی به عینک و لنز داشته باشد.

در این روش اصولا دو برش به عمیق مشخص زده می شود که این دو برش تشکیل یک بافت عدسی شکل در داخل قرنیه می دهد که با خارج کردن آن از طریق یک برش ۲ تا ۴ میلی‌متری، فرم قرنیه تغییر پیدا کرده و دید بیمار اصلاح می شود. اصولا این عمل برای تمام افرادی که دارای نزدیک بینی هستند مناسب می باشد و آنها می توانند با هر نمره ای که دارند به امکان این عمل بپردازند حتی در صورت داشتن آستیگماتیسم هم این عمل برای آنها پاسخگو خواهد بود. عملکرد عالی این روش برای افراد باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاورد و افراد زیادی برای رفع عیوب انکساری چشم خود به سراغ آن بروند تا از شر عینک و لنز خلاص شوند و دید طبیعی خود را به دست بیاورند.

تفاوت فمتواسمایل و فمتولیزیک

مشاوره قبل از عمل چشم در کلینیک نوربخش

عمل فمتولیزیک چیست؟

عمل فمتولیزیک یکی از روش های قدیمی درمان عیوب انکساری چشم به شمار می رود که محبوبیت زیادی به دست آورده، باید بگوییم که این روش بدون استفاده از تیغ جراحی و تنها با کمک لیزر انجام می شود به همین دلیل هیچ گونه عوارض و خطری برای افراد به همراه ندارد و از همه مهمتر است روش جراحی برای افرادی که دارای ضخامت قرنیه کم هستند مناسب است. افرادی که دارای آستیگماتیسم و همچنین دوربین ضعیف هستند می توانند از این روش استفاده کنند و بینایی خود را بهبود ببخشند و از شر عینک و لنز خلاص شوند.

لیزر فمتوسکند در این روش می‌ تواند برش‌ های نازک، با دقت و حساسیت بالا ایجاد کند. از این رو می‌ توان گفت که این پروسه درمان جدید و ایمن یک روش مناسب و ایده‌آل برای قرنیه‌ های نازک به شمار می‌ رود و افراد می توانند بدون هیچ گونه نگرانی به انجام آن بپردازند. این عمل به یک روش دقیق و کم خطر تبدیل شده که در جهان شهرت دارد و برای بیماران به کار برده می شود.

مزایای عمل فمتواسمایل نسبت به فمتولیزیک

عمل های نام برده هر دو دارای مزیت های فراوانی هستند که با کمک آنها توانسته اند محبوبیت زیادی به دست بیاورند، عمل فمتواسمایل مزایای بیشتری نسبت به عمل فمتولیزیک در خود جای داده که از این مزایا می توان موارد زیر را نام برد:

  1. کمترین دستکاری در چشم
  2. انجام جراحی در یک مرحله
  3. عدم تغییر در لایه‌های بالایی قرنیه
  4. سرعت بهبود بالا
  5. کمتر بودن میزان خشکی چشم پس از جراحی
  6. عدم افزایش فشار چشم حین جراحی

نقاهت کم، نداشتن درد و سوزش می تواند از دیگر مزایای این روش به شمار برود که همین امر سبب گشته تا افراد به انجام آن بپردازند البته ناگفته نماند که این عمل تنها برای نزدیک بینی مناسب است و برای عیوب دوربینی کاربرد ندارد در نتیجه افرادی که دارای ضعف بینایی در نوع نزدیک بینی هستند می توانند از این روش یا آسمان کامل استفاده کنند و به چشم های سالم با دید طبیعی و قوی دست پیدا نمایند. در عمل فمتولیزیک اصولا افراد دچار خشکی چشم می شوند و سرعت بهبود در آنها کمتر و کند تر است.

دوره نقاهت عمل فمتولیزیک و اسمایل چقدر است؟

در عمل جراحی چشمی فمتواسمایل اصولا افراد پس از عمل بینایی خود را کامل به دست می آورند اما دوره بهبودی کامل حدودا ۶ هفته است که افراد در این مدت زمان و حتی پس از این دوره تا حدودا چند ماه باید زیر نظر چشم پزشک باشند تا بهبودی کامل پیدا کنند و دچار مشکل بینایی نشوند. همان گونه که گفتیم در عمل فمتواسمایل بهبود دید در همان لحظه یا حدودا ۲ الی ۳ ساعت پس از عمل حاصل می شود اما در عمل فمتولیزیک افراد چند روز پس از عمل می توانند دید طبیعی داشته باشند و برای بهبود کامل حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارند. بینایی شما می‌تواند به سرعت چند روز پس از عمل لیزیک تثبیت شود، اما روند بهبودی حدود سه تا شش ماه طول می‌کشد تا اینکه به ثبات بینایی نهایی برسید و دید شما کامل شو.

با این وجود باید بگوییم که بهبود یا دوره نقاهت در همه افراد یکسان نیست و برخی بهبودی سریع تری دارند که این بالا قدرت ایمنی و قدرت بدنی آنها را نشان می دهد و البته بهتر مراقبت ها را انجام می دهند اما برای ممکن است زمان بیشتری برای گذراندن نقاهت نیاز داشته باشند که در این مورد نحوه عمل و میزان نمره و آسیب چشم هم می تواند موثر باشد. در طی مدت زمان ۳ الی ۶ ماه در فمتولیزیک و در فمتواسمایل این مدت سریع تر خواهد بود.

درمان اب سیاه چشم یا گلوکوم در اسلامشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *