آیا جراحی آب مروارید با لیزر خطرناک است؟ | نحوه انجام عمل اب مروارید

آیا جراحی آب مروارید با لیزر خطرناک است؟

آیا جراحی آب مروارید با لیزر خطرناک است؟

ایا این سوال هم برای شما پیش امده است که آیا جراحی آب مروارید با لیزر خطرناک است؟ ما در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. استفاده از تکنولوژی و فناوری به روز در علم پزشکی باعث شده تا جراحی آب مروارید با سرعت و دقت بیشتری انجام شود و نتیجه بهتری هم داشته باشد.لیزر خطر کمتری نسبت به جراحی های دیگر دارد به همین دلیل مورد توجه پزشکان قرار گرفته است. با لیزر آب مرواریدی که چشم را کدر کرده از روی عدسی برداشته می شود و لنز مصنوعی داخل چشم قرار می گیرد. انجام جراحی آب مروارید با لیزر به تشخیص پزشک است و برای همه بیماران توصیه نمی شود.

خطر این روش نسبت به تکنیک های دیگر کمتر است و دوران نقاهت آن کوتاه خواهد بود. این روش ایمن و مؤثر هزینه بیش‌تری دارد. با لیزر جراح می تواند کارهای حساس و مختلف را به راحتی انجام دهد. برش قرنیه و باز کردن کپسول قدامی عدسی و شکستن عدسی طبیعی چشم همه با لیزر انجام می شوند و کیفیت بهتری هم دارند. لیزر فمتوسکند برای درمان بیماری های چشمی بهترین گزینه است. بی خطر بودن این تکنیک باعث شده تا جایگزین خوبی به جای روش های سنتی و پر خطر باشد.

کلینیک نوربخش ارائه دهنده انواع خدمات چشم پزشکی در اسلامشهر

نحوه انجام عمل جراحی اب مروارید چشم با لیزر

پزشک جراح برای انجام عمل جراحی اب مروارید با لیزر از دستگاه فمتوسکند استفاده می کند که یک سیستم پیشرفته و به روز است. ورود این دستگاه به حوزه چشم پزشکی باعث شده تا این جراحی موفقیت امیز باشد. جراح برای ایجاد برش دقیق و ظریف روی قرنیه از این لیزر کمک می گیرد. برای شروع این عمل ابتدا یک تصویر سه بعدی با کیفیت بالا تهیه می شود که در آن ساختار قرنیه و عدسی به خوبی قابل مشاهده است و جراح می تواند بر اساس آن شدت بیماری را مشخص کند. محل تابش لیزر روی قسمت های مختلف مشخص می شود.

جراح ابتدا چند قطره بی حسی درون چشم می ریزد تا بتواند در بهترین حالت و بدون حرکت چشم کار خود را انجام دهد. حدود سه میلی‌متر توسط لیزر برش زده می شود و بدون بخیه ترمیم می شود. لیزر می تواند بخش تیره چشم که دچار آب مروارید شده را به راحتی جدا کند. بعد از آن لنز طبیعی داخل چشم گذاشته می شود تا زمانی که بهبودی کامل شود و بیمار بتواند  با چشم خود دید طبیعی داشته باشد. بعد از انجام عمل بیمار باید به توصیه های پزشک توجه کند تا عمل نتیجه خوبی داشته باشد. تنها پزشک جراح و متخصص است که می تواند این جراحی را با موفقیت انجام دهد.

آیا جراحی آب مروارید با لیزر خطرناک است؟

مزایای عمل اب مروارید چشم با لیزر

انجام عمل اب مروارید چشم با لیزر مزیت های زیادی را برای بیماران به همراه دارد که در اینجا به چند مورد آنها اشاره می کنیم:

  • درصد موفقیت در درمان آب مروارید چشم با لیزر افزایش پیدا می کند و این اصلی ترین مزیت این روش درمانی است. با این روش خطاهای احتمالی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
  • با لیزر می توان عیوب انکساری را هم تا حد زیادی کاهش داد. فمتوسکند برای درمان آستیگمات هم گزینه خوبی است و به کمک آن می توان برخی مشکلات را به راحتی درمان کرد.
  • از دیگر مزیت های استفاده از لیزر برای درمان بیماری های چشمی می توان به دقت آن اشاره کرد. این سیستم با حساسیت بالا کار خود را روی چشم انجام می دهد. اگر عیوب انکساری با هیچ روشی درمان نشده اند لیزر می تواند آن را برطرف کند.
  • برای بیمارانی که مشکل سیستمی مانند هپاتیت دارند و نمی توانند به روش سنتی آب مروارید را درمان کنند لیزر فمتوسکند بهترین گزینه بوده و تاثیرات مثبت و ماندگاری دارد. در این تکنیک چاقوی جراحی استفاده نمی شود.
  • مدت زمان جراحی لیزر کوتاه بوده و بیمار تنها چند دقیقه در اتاق عمل می ماند و این به عنوان سریع ترین لیزر پزشکی جهان معرفی می شود. به همین دلیل بیمارانی که ترس و استرس زیادی دارند می توانند به راحتی این روش را تجربه کنند.
  • این روش کم عارضه و کم خطر بوده و دوران نقاهت آن کوتاه است‌.
  • برش لیزری که این دستگاه روی قسمت های مختلفی از چشم ایجاد می کند بهتر از برش تیغی است و به سرعت هم ترمیم می شود و دوران بهبودی آن کوتاه مدت خواهد بود.
  • در طی فرآیند جراحی انرژی کمتری مصرف می شود و خونریزی زیادی هم ندارد. پزشک جراح می تواند در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهد.
  • این روش به دلیل کم هزینه بودن بیشتر از تکنیک های قدیمی مورد توجه قرار گرفته است.

عوارض عمل اب مروارید با لیزر

عمل اب مروارید با لیزر علاوه بر مزیت عوارضی هم به همراه دارد. این تکنیک هم خطرات خاص خود را دارد و پزشک برای کار با دستگاه لیزر باید دانش و تجربه کافی داشته باشد. از عوارض احتمالی این روش که ممکن است برای برخی افراد رخ دهد می توان به خونریزی، تورم قرنیه، عفونت و آسیب به چشم اشاره کرد. اگر این عوارض درمتن نشوند سلامتی چشم را به خطر می اندازد.

 آب مروارید ثانویه همیشه چندین ماه پس از جراحی خود را نشان می دهد ار این رو نیاز است تا بیمار مرتب تحت نظر باشد تا جراح معاینات لازم را انجام دهد. این عوارض برای همه افراد یکسان نیست و ممکن است برخی با شدن بیشتری عوارض را مشاهده کنند. توجه به مراقبت های بعد از عمل می توانید در کمتر شدن عوارض تاثیر بسزایی داشته باشد.

 تاری دید یک پدیده شایع بوده که اگر ادامه پیدا کند نیاز است تا بیمار به پزشک مراجعه کند. داروهایی که پزشک تجویز کرده باید مرتب مصرف شوند. التهاب پس از عمل طبیعی است و به مرور زمان برطرف می شود. فشار درون چشم گاهی افزایش پیدا می کند و افراد ممکن است با ورم قرنیه چشم و شبکیه مواجه شوند. پاره شدن شبکیه و افتادگی پلک از دیگر عوارض این جراحی است.(جراحی اب مروارید در اسلامشهر)

عمل اب مروارید با لیزر چقدر طول می کشد؟

در پاراگراف بالا به این سوال پاسخ دادیم که آیا جراحی آب مروارید با لیزر خطرناک است؟ اما عمل آب مروارید در مدت زمان ۱۰ دقیقه طول می کشد یه طوری که جراحی به روش سنتی ۳۰ دقیقه به طور می انجامد. هر چه تایم عمل کوتاه تر باشد استرس بیمار کاهش پیدا می کند و این می تواند عمل را موفقیت امیز تر کند. چشم در زمان جراحی بی حس و بی هوش است و هر چه تایم کوتاه تر باشد نتیجه جراحی بهتر است. عمل آب مروارید با لیزر برای همه افراد زمان یکسانی ندارد. هر چه مشکل چشم شدیدتر باشد به تایم بیشتری نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *